Головна сторінка
Наукові дослідженняЯрмистий М.В. Типи державних службовців

Ярмистий М.В.
Директор Центру перепідготовки та
підвищення кваліфікації працівників
органів державної влади,
органів місцевого самоврядування,
державних підприємств, установ та організацій

 

Типи державних службовців: "консерватори", "новатори", "латентні".


     Потенціал адміністративного персоналу в деякій мірі залежить і від готовності службовців в тій чи іншій мірі виконувати свої функціональні обов'язки. В місцевій системі державного управління можна виділити три основних соціальних типа державних службовців:
     1 "консерватори" - службовці, які виконують свої функціональні обов'язки тільки в межах своїх посадових завдань (за результатами опитування вони складають 51%);
     2 "новатори" - службовці, які виконують свої функціональні обов'язки застосовуючи творчі та інноваційні підходи (вони складають 42% від усіх державних службовців);
     3 "латентні" - службовці, які роблять тільки видимість виконання свої функціональних обов'язків (вони складають 7% від усіх державних службовців).
     В залежності від соціального типу  службовця визначається і його відношення до праці, готовність брати участь у реалізації державних завдань на регіональному рівні. Якщо "консерватори" в міру своїх можливостей все-таки виконують свою соціальну функцію, то службовці латентного спрямування в силу суб'єктивних причин в більшій мірі користуються власними мотивами у професійній діяльності. Найбільш продуктивні ті державні службовці, які застосовують творчі підходи для виконання своїх обов'язків. Як правило, їх мотиви професійної діяльності більше спрямовані на реалізацію соціальних проблем.
     Аналіз соціальних типів державних службовців відповідно до райдержадміністрацій розподіляється наступним чином:
"Консерватори" - найбільша частка їх в Хотинській (72%), Вижницькій (60%) та Заставнівській (52%) РДА;
"Новатори" - найбільша частка їх в Герцаївській (52%) та Кельменецькій (50%) РДА;
"Імітатори" - Путильська (16%), Кіцманська (13%), Глибоцька, Сокирянська, Хотинська райдержадміністрації по 10%.
     Що стосується соціальних типів службовців облдержадміністрації, то вони розподіляються наступним чином:
"Консерватори"    - 56%
"Новатори"           - 40%
"Імітатори”            - 4%

     Склад останньої групи державних службовців, яких можна охарактеризувати як потенціал скритої опозиції, визначається наступними демографічними параметрами: 19-39 років - 52% від усього складу даної групи, стаж державної служби до 3 років - 34%, до 10 років - 34%, до 20 років - 11%.
     Настрої групи «імітаторів» державних службовців визначаються в основному незадоволенням своїм просуванням по службі. Психологічна установка даної групи службовців визначає їх негативне відношення до виконання своїх службових обов’язків та скритої неприязності до керівника. Так, переважна більшість “латентних” (65%) вказали, що не находять спільну мову зі своїм керівником, а ще 80% акцентують увагу виникнення неприємностей на роботі.   
     Аналізуючи результати опитування, можна визначити і деякий рівень професійності керівників підрозділів місцевих адміністрацій. В залежності від особистих якостей та офіційного статусу, на думку службовців, оцінка роботи керівника визначається:
1) в більшій мірі його статусом, ніж особистими якостями - 25%
2) в рівній мірі як статусом, так і особистими якостями      - 51%
3) в більшій мірі особистими якостями, ніж статусом  - 24%

     Трактуючи думку опитаних службовців, можна зробити висновок, що 25% керівників структурних підрозділів місцевих адміністрацій частково відповідвають займаній посаді в силу відсутності необхідних якостей:
1 Вижницька РДА    - 20%
2 Герцаївська РДА   - 34.%
3 Глибоцька РДА     - 40%
4 Заставнівська РДА - 27%
5 Кельменцька РДА  -14%
6 Кіцманська РДА    - 21%
7 Новоселицька РДА- 23%
8 Путильська РДА    - 28%
9 Сокирянська РДА   - 8%
10 Хотинська РДА  - 41%
11 ОДА   - 21%

  Copyright © 2008-2017,
  ЧРЦППК, всі права захищені
Лічильник BEST.cv.ua Розробка веб-сайту:
Студія COM.CV.UA